fbpx
 

Meşhur Z Kuşağı

Meşhur Z Kuşağı

İnsanlar global davranmayı öğrenip geliştikçe sürekli yenilikler ve savaşlar yaşamıştır. Bu gelişim serüvenini kuşaklar niteliğinde sınıflamak bizim için daha anlaşılırdır.

Tarihsel süreçlerde karşılaştığımız nesillere bir göz atacak olursak 1946-1964 yıllarını kapsayan Bebek Patlaması Kuşağı, 1965-1981 yıllarını kapsayan X Kuşağı, 1982-1990 yıllarını kapsayan Y Kuşağı ve 1991-2010 yıllarını kapsayan meşhur Z Kuşağı sınıflarını görebileceğiz.

Gelelim Z kuşağına…

Dünyada Z kuşağının ilgisini çekebilmek için farklı ülkelerin çeşitli girişimleri olmuştur. Hatta bu ülkeler arasında bir Alman otomotiv firması yeni bir fabrika dizayn ederek oyun alanları, sanat etkinlikleri, e-spor yarışmaları ve sanal gerçeklik teknolojileri ile donatılmış ortamlar oluşturmuştur. Amerikan film endüstrisi ise bilet kampanyaları düzenleyerek Z kuşağını çekmeye çalışmıştır.

Çin ise 2019’da yapay zekâ becerilerini kapsayan kitapları ders olarak okutmaya başlamıştır. Tabi Çin Hükümeti’nin tek sorunu bu alanda hala yeterli yetişmiş öğretmen ve öğretim kaynağının olmamasıdır.

Dünyada bu girişimler olurken güzel ülkemizde Z kuşağının ilgisini çekmeye çalışanların başında politikacılar gelmektedir ki siyasiler hala bir fikir bulabilmiş değillerdir. Yani, cevapsız soru: Nereye gidecek bu Z kuşağının oyu?

O halde Z kuşağını biraz daha anlamaya çalışalım.

“www” ile dünyaya gözlerini açan Z kuşağının diğer adı “Dijital Yerliler”dir. Araştırma ve sosyalleşme gibi durumları internet aracılığı ile sağlamaktadırlar. Bunun sonucunda bilgiye hızlı erişmeleri dikkat sürelerini kısaltmıştır. Toplanma ortamı yerine sanal alanlar aracılığıyla birlikte çalışma ve eğlenme davranışları oluşmuştur. Mizah ve ironi anlayışlarına gelince sosyal medyadaki eğlenceli içerikler ilgilerini çekmektedir. Global takılmaları ile toplumsal farklılıklar onlar için normal hale gelmiştir.

Z kuşağının en önemli özelliği ise değişime açık olmalarıdır. Hatta aile ile yapılacak aktivitelerde Z kuşağının söz hakkı epey fazladır. Tabi sonuç olarak ev içerisinde alınan kararlarda son sözü yine Z kuşağı söyler.

Kısacası; siz de sosyal medyanın derinliklerine indiğinizde “Dijital Yerliler”le iletişim kurabilirsiniz.

Ahmet TANRIVERDİ

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni




444 3 725