fbpx
 

Sınavda Başarının Sırrı Doğru Beslenmeden Geçiyor!

Sınavda Başarının Sırrı Doğru Beslenmeden Geçiyor!

Öğrencilerin bedensel ve zihinsel gelişimlerini tamamlamaları ayrıca başarılı bir eğitim dönemi geçirebilmeleri için doğru beslenme düzeni oluşturmanın oldukça önemli olduğunu söyleyen Acıbadem Adana Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Çisem Gündüz, “Üniversiteye giriş sınavında başarılı olmak için sadece sınav günü değil, tüm hazırlık süresince yeterli ve dengeli beslenmeye özen göstermek gerekir” diyor.

Kahvaltı günün en önemli öğünü!

Kahvaltının sadece sınav sürecinde değil hayatın her döneminde en önemli öğün olduğunu ve atlanmaması gerektiğini söyleyen Dyt. Çisem Gündüz, “Her yeni güne kahvaltınızı yaparak zinde başlanmalı. Güne proteinli ve bol vitaminli bir kahvaltıyla başlamak tüm gün enerjik olunmasını sağlar. Gece boyu aç kalan metabolizma için gereken enerji kahvaltı sayesinde alınır” diyor. Kahvaltıda alınan bu enerjinin tüm gün derse odaklanmaya yardımcı olacağını söyleyen Dyt. Gündüz, kahvaltının kan şekeri seviyesini düzenlediği için günün ilerleyen saatlerinde duyulabilecek aşırı yeme isteğinin de önüne geçilmesini sağlayacağını anlatıyor.

“Ara öğünlerde abur-cuburdan uzak durulmalı”

“Anne sütünden sonra en kaliteli protein kaynağı olan yumurtayı her gün kahvaltıda tüketmek gerekir. Omega-3 içeriğinden dolayı beyin fonksiyonlarının daha iyi çalışabilmesi için her gün kahvaltıda 2 tam cevizi de sofranızdan eksik etmeyin” diyen Dyt. Gündüz, ara öğünlerde ise cips, çikolata yerine kuru meyve ve kavrulmamış kuru yemişlerin tercih edilmesini öneriyor.

Ara öğün tüketilmesindeki amacın kan şekeri seviyesini dengede tutup, bir sonraki öğünde sofraya çok aç oturmayı önlemek ve dolayısı ile kilo kontrolüne yardımcı olmak olduğunu belirten Dyt. Çisem Gündüz, “Ara öğünlerde abur cubur, cips, çikolata, bisküvi tüketilmemelidir. Çünkü bu yiyecekler kan şekerinin hızlı yükselmesine ve aniden düşmesine sebep olurlar ve böylece acıkma daha hızlı gerçekleşir. Bu tip gıdaların yerine taze veya kuru meyve, kuruyemiş, süt gibi sağlıklı atıştırmalıkları tercih edebilirsiniz” diyor.

Stresle başa çıkmanın en iyi yolu fiziksel aktivite!

“Sınavlara hazırlık aşamasında gençler tam bir yarış havasına girmekte, ders çalışma gerekliliği sosyal yaşantılarını en aza indirgemekte ve artan stres nedeni ile daha gergin ve huzursuz hale gelmekteler” diyen Dyt. Acıbadem Adana Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Çisem Gündüz, günde 30 dakika yapılacak düzenli egzersizin (Tempolu yürüyüş, koşma, bisiklete binme vb.) sınavlara hazırlanan gençlerde hem stresin azaltılmasında hem de fiziksel egzersiz sonrası vücudun salgıladığı birtakım maddeler ile öğrenmenin kolaylaşmasına katkı sağlayacağını sözlerine ekliyor.

Ders çalışırken sağlıklı atıştırmalıklar tercih edin.

Günlük 2,5 litre su içmenin hem başarıyı hem de konsantrasyonu arttırdığını anlatan Dyt. Çisem Gündüz, bol su içilmesinin ihmal edilmemesini öneriyor ve günlük ders çalışma sürecinde yenilebilecek sağlıklı atıştırmalıklar için de tüyolar veriyor:

  • 3 kuru kayısı ve 2 tam ceviz
  • 1 avuç leblebi ve 8 badem
  • 1/2 muz ve 10 fındık
  • 1 bardak tarçınlı süt
  • Meyveli yoğurt